Dag 6 - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Frank kuiper - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Frank kuiper - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Frank Kuiper

Blijf op de hoogte en volg Frank

20 Oktober 2016 | Frankrijk, Dambach-la-Ville

20 okt 2016
Vanochtend 2 grote silo's leeggehaald. Eerst moest al het sap eruit gepomt worden en dat ging in een grote tanker. Toen al het sap uit de silo was werd een klepje open gemaakt en de druiven die erin zaten eruit gehaald en in bakken gestopt. Om daarna weer gebruikt te worden om nog een keer te persen. Heel veel zware bakken gesjouwd en ik voel daarom m'n armen nu dan ook een klein beetje. Na de lunch ben ik met de tractor mee gegaan naar de velden om daar nadat de machine langs was geweest de afgevallen druiven op te pakken. En om de eerste wijnrank leeg te halen, want die machine pakt die eerste druiven nooit. Rijen na rijen werden leeg gehaald door de plukmachine en bakken vol met druiven reden weg. Ik denk dat als dit allemaal met de hand gedaan moest worden dat ze wel 2 of 3 dagen daar voor nodig hebben, wat de machine in 6 uur kan. Gelukkig maar dat ze tegenwoordig dit soort machines hebben, het scheelt namelijk enorm veel tijd. Rond 7 uur waren we eindelijk klaar met de laatste rijen ranken. Doodop zat ik in de tractor! Toen we eindelijk weer op het terrein waren en de druiven verwerkt waren ben ik gaan eten en naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Dambach-la-Ville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2016

Dag 9

22 Oktober 2016

Dag 8

21 Oktober 2016

Dag 7

20 Oktober 2016

Dag 6

19 Oktober 2016

Dag 5
Frank

Actief sinds 12 Okt. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3482

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: