De heenreis - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Frank kuiper - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Frank kuiper - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Frank Kuiper

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Oktober 2016 | Frankrijk, Dambach-la-Ville

14 okt 2016
Vanochtend moest ik erg vroeg opgestaan, want ik moest om half 8 op het station in Oss staan. Om met de trein naar Arnhem te gaan en vanuit Arnhem door naar Basel te gaan. Eenmaal in de ICE, heb ik nog even geprobeerd om nog wat te slapen, maar dat ging helaas niet. Na iets van 10 keer te hebben gestopt op andere stations kwam ik eindelijk aan in Basel. In Basel moest ik overstappen naar een andere trein richting Frankrijk. Het duurde even voordat ik het juiste perron had gevonden, maar gelukkig was ik net op tijd in de juiste trein.
Na een ongeveer 1 uurtje in de trein kwam ik bij mijn bestemming, Sélestat. Hier werd ik door mijn gastvrouw, Christine, opgewacht. Na een kort ritje kwamen we aan bij het huis. Onderweg had Christine mij het landgoed laten zien. Toen we bij hun huis kwamen vroeg ze gelijk of ik nog zin had om te helpen met het plukken van de druiven. Natuurlijk heb ik ja gezegd. Zo gezegd zo gedaan, daar stond ik dan druiven te plukken. Nadat de rijen met druiven ranken leeg waren gingen we terug naar huis. Na het avondeten ben ik naar bed gegaan, want ik was erg moe van de lange reis.